Internet i telefon

Internet na morzu

Na naszych promach możliwy jest bezprzewodowy dostęp do Internetu (standard WiFi, protokół 802.11b/g, częstotliwość 2,4GHz). Użytkownicy laptopów i urządzeń PDA przystosowanych do WiFi, łącząc się z Internetem zobaczą komunikat, że dostępna jest sieć "Internet at sea".

Internet jest całkowicie bezpłatny!

Dostępność Internet na pokładach promów Stena Line:

  • 4 aktywne miejsca (hot spot) dla osób z własnymi laptopami i PDA
  • kabiny Panorama Suite, Panorama Class i Premium Class, Centrum konferencyjne, C-View Bar
  • komputery na pokł. 9 przy centrum konferencyjnym

Wydajność

Internet wykorzystuje przepustowość łącza satelitarnego statku i ma niższy priorytet niż połączenia telefoniczne i przesyłanie danych. Dla wszystkich użytkowników Internetu na promie udostępnione jest 2 MB pasmo, więc szybkość połączenia zależy od aktualnej ilości komputerów online. Należy unikać wysyłania i odbierania dużych plików, muzyki i obrazów, ponieważ wpływa to na szybkość transmisji dla pozostałych użytkowników. Jakość połączenia porównywalna jest z szybkim modemem.

Bezpieczeństwo

Internet na promie nie ma żadnych zabezpieczeń (firewall, VPN) ani antywirusowych filtrów. Użytkownicy muszą bazować na własnych programach zabezpieczających i włączając się do sieci na promie, robią to na własną odpowiedzialność.

Telefon

Na promach Stena Line można korzystać z telefonów komórkowych przez cały czas rejsu. Na pokładzie działa satelitarny, międzynarodowy operator komórkowy Telenor Maritime. Ta sieć jest dostępna w momencie, kiedy krajowy operator traci zasięg. Na wyświetlaczu telefonu pojawi się wtedy napis Telenor Maritime lub 90112.

Uwaga: brak tańszego „roamingu unijnego” na statku. Od czerwca 2017 na obszarze Unii Europejskiej zniesiono opłaty roamingowe. Jednakowoż ta opcja („roaming unijny”) nie jest dostępna na statkach Stena Line, ponieważ podróż odbywa się przez wody międzynarodowe. Opłaty roamingowe naliczane są zgodnie z taryfikatorem operatora własnego.

Koszty połączeń: O koszcie roamingu decyduje własny operator i od niego należy się dowiadywać o cenach połączeń (np. na www lub poprzez SMS). Aby uniknąć wysokich kosztów pobierania danych, sugerujemy wyłączenie roamingu danych w urządzeniach mobilnych lub przełączenie tych urządzeń w tryb samolotowy zaraz po wyjściu z portu.

 

_______________________________________________ _______________________________________________