Pomoc

Rezerwacji grupowej można dokonać przesyłając zamówienie wraz z ofertą. Kontakt >

W zamówieniu należy podać datę rejsu, ilość osób oraz podać dane które będą potrzebne do faktury. Po otrzymaniu zamówienia nasi specjaliści będą mogli dokonać rezerwacji oraz przesłać jej potwierdzenie wraz z terminami płatności.

Koszty anulowania rezerwacji zależą od rodzaju rejsu.

Rezygnacja z rejsu okrężnego bez zejścia na ląd :

  • do 30 dni przed datą wyjazdu – kwota obciążenia z powodu anulacji wynosi 10% ceny wyjazdu,
  • od 29 do 15 dni przed datą wyjazdu – do 15% ceny rejsu,
  • od 14 dni do 4 dni przed datą wyjazdu – do 50% ceny rejsu,
  • od 3 dni lub mniej przed data rejsu – do 100% ceny rejsu.

Rezygnacja z imprezy turystycznej bez zakwaterowania na lądzie:

  • do 30 dni przed datą wyjazdu – kwota obciążenia wynosi 10% ceny wyjazdu,
  • od 29 do 15 dni przed datą wyjazdu – 15% ceny wyjazdu,
  • od 14 dni do 4 dni przed datą wyjazdu – 50% ceny wyjazdu,
  • od 3 dni lub mniej przed datą wyjazdu lub w przypadku nierozpoczęcia podróży – 90% ceny wyjazdu,
  • każdorazowo do opłaty za odstąpienie Stena Line dolicza również niepodlegającą zwrotowi składkę na Turystyczny Fundusz Pomocowy w wysokości 10 zł od osoby.

Rezygnacja z wyjazdu grupowego obejmującego zakwaterowanie na lądzie (np. noclegi w hotelu):

  • do 30 dni przed datą wyjazdu – kwota obciążenia wynosi 15% ceny wyjazdu,
  • od 29 do 15 dni przed datą wyjazdu – 50% ceny wyjazdu,
  • od 14 do 7 dni przed datą wyjazdu – 70% ceny wyjazdu,
  • od 6 dni przed datą wyjazdu lub w przypadku nierozpoczęcia podróży – 90% ceny wyjazdu,
  • każdorazowo do opłaty za odstąpienie Stena Line dolicza również niepodlegającą zwrotowi składkę na Turystyczny Fundusz Pomocowy w wysokości 10 zł od osoby.

Adres Terminala promowego Stena Line
Eugeniusza Kwiatkowskiego 60
81156 Gdynia, Polska
Koordynaty GPS: 54.546682,18.502862

Samochodem 
Estakada Kwiatkowskiego jest połączona z drogą ekspresową S6 (Obwodnicą Trójmiasta) – jest to obecnie najdogodniejszy dojazd do naszego terminalu.

Autobusem
Bezpośrednie połączenie terminalu z dworcem PKP Gdynia Główna zapewnia linia F. Początek trasy znajduje się na Placu Konstytucji (przystanek Gdynia Dworzec Gł. PKP – Dworcowa 02), a kończy pod Terminalem Stena Line. Bilet na przejazd można kupić u kierowcy.

Alternatywnie dojazd dostępny jest z przystanku autobusowego Hala 04 przy ul. Jana z Kolna (za Halą Targową). Należy wybrać linię nr 150, 125 lub 105.
Do autobusów 105 i 125 można również wsiąść na przystanku przy ul. Morskiej, na wysokości drugiego wyjścia z tunelu pod dworcem Gdynia Główna.
Rozkład jazdy autobusów i przystanki można sprawdzić na stronie www.zkmgdynia.pl

Tak, naprzeciwko terminalu pasażerskiego w Gdyni znajdują się dwa parkingi niestrzeżone i bezpłatne oraz jeden samoobsługowy, płatny w parkomacie, przy ulicy Kwiatkowskiego 60, około 100 metrów od naszego terminalu.

Na terenie terminalu w Gdyni znajduje się bankomat sieci Euronet, natomiast nie ma kantoru. Przed wyjazdem do Szwecji prosimy wymienić walutę.

Grupy powyżej 20 osób powinny zgłosić się do odprawy najpóźniej 90 minut przed wypłynięciem.

Niestawienie się we właściwym czasie do odprawy biletowej może spowodować anulowanie rezerwacji i skreślenie z listy pasażerów.

Uwaga!
Pasażer ma obowiązek zapoznać się z przepisami paszportowo-wizowymi przed wyjazdem. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności w przypadku nie uzyskania pozwolenia na przekroczenie granicy.
Szczegółowe informacje na stronie www.msz.gov.pl

Pomimo, iż od 21 grudnia 2007 Polska przystąpiła do układu z Schengen, dorośli pasażerowie przekraczający granicę muszą mieć przy sobie dowód osobisty lub paszport, dziecko paszport lub tymczasowy dowód osobisty.

Informujemy, że w portach mogą się odbywać kontrole bezpieczeństwa pasażerów, bagażu i pojazdów, zgodnie z międzynarodowymi przepisami (ISPS – Międzynarodowy Kodeks Ochrony Statku i Obiektu Portowego, wprow. 1.07.2004). Wszyscy pasażerowie podróżujący statkami w ruchu międzynarodowym muszą mieć przy sobie ważny dokument tożsamości. Pasażerowie, którzy nie posiadają takiego dokumentu, nie będą przyjmowani na pokład.

Akceptowanym dokumentem tożsamości są tylko paszporty lub dowody osobiste wskazujące obywatelstwo pasażera. Prawa jazdy, karty podatkowe, legitymacje studenckie, karty bankowe lub inne podobne zaświadczenia nie są uznawane za ważne dokumenty tożsamości. Wszyscy pasażerowie (również dzieci) są obowiązani posiadać ważny dowód tożsamości: paszport lub dowód osobisty.

Kontrola (wykonana przez lokalną policję / straż graniczną) może nastąpić również po dopłynięciu w porcie docelowym lub przed podróżą powrotną. Warto też pamiętać, że wiele hoteli wymaga okazania dokumentu tożsamości w celu zameldowania.

Na pasażerach spoczywa obowiązek uzyskania informacji, jakiego rodzaju dokumenty wymagane są w kraju ich podróży. W razie wątpliwości zalecamy kontakt z ambasadą kraju docelowego.

Szczegółowe informacje można uzyskać dzwoniąc na infolinię Straży Granicznej w Warszawie pod numerem +48 22 6029325 lub na stronie www.strazgraniczna.pl

Brak „roamingu unijnego” na statku

Od czerwca 2017 na obszarze Unii Europejskiej zniesiono opłaty roamingowe. Jednakże ta opcja („roaming unijny”) nie jest dostępna na statkach Stena Line, ponieważ podróż odbywa się przez wody międzynarodowe. O koszcie roamingu decyduje Twój operator komórkowy i od niego należy się dowiadywać o ceny połączeń (np. na www lub poprzez SMS). Aby uniknąć wysokich kosztów pobierania danych, sugerujemy wyłączenie roamingu danych w urządzeniach mobilnych zaraz po wejściu na pokład.

Na statku możesz połączyć się z Internetem za darmo na 20 minut, co umożliwi Ci sprawdzenie poczty czy wysłanie wiadomości. Za opłatą możesz cieszyć się szerszym dostępem do Internetu na środku morza. Połącz się z siecią Stena Line Guest Wi-Fi, a następnie wybierz jeden z trzech dostępnych pakietów.

Ważna informacja! Żaden z promów Stena Line kursujących z Polski, Szwecji, Danii, Łotwy i Niemiec nie akceptuje już płatności gotówkowych. Na pokładzie za wszystkie usługi i towary można płacić wyłącznie kartą. Zaleca się, aby klienci planujący podróż na tych trasach zabrali ze sobą ważną kartę kredytową lub debetową, ponieważ płatności gotówkowe nie będą przyjmowane.

Na pokładach promów nie ma kantoru wymiany walut.

We wszystkich oferowanych kabinach znajduje się czysta pościel oraz ręczniki dla pasażerów. To samo tyczy się gniazdek elektrycznych – znajdziesz je we wszystkich kabinach na promie.