Kodeks postępowania
Podróże powinny być przyjemne, relaksujące, bezpieczne i wyczekiwane. W Stena Line dążymy do zapewnienia naszym gościom dobrych wrażeń z podróży i dokładamy wszelkich starań, aby zagwarantować wszystkim bezpieczne środowisko, bez względu na ich płeć, orientację seksualną, pochodzenie etniczne czy przekonania religijne. Jesteśmy bardzo dumni z dbałości o czystość i porządek na statkach, w portach oraz terminalach i będziemy wdzięczni za wsparcie w utrzymaniu naszych wysokich standardów.
Wszyscy nasi pracownicy postępują zgodnie z tymi zasadami i wartościami, z szacunkiem i troską o wszystkich naszych gości. Służą pomocą. Należy odnosić się do nich z szacunkiem i stosować się do wszelkich instrukcji, które wydają.
Uszanuj nasz dom jak swój własny
Nasz statek to dla załogi drugi dom. Na jego pokładzie mieszkają i pracują, dlatego prosimy wszystkich naszych gości o uszanowanie tego faktu i traktowanie ich domu jak własnego.
Reagujemy, kiedy trzeba
Nieprzestrzegający zasad goście mogą zepsuć wszystkim podróż. Mogą narazić statek, jego pasażerów i załogę na niebezpieczeństwo i być utrapieniem dla wszystkich. Zawsze będziemy stanowczo reagować, aby chronić naszą załogę, gości i statek przed konsekwencjami czyjegoś złego zachowania.
Wszyscy pasażerowie muszą stosować się do zasad i powstrzymać się od niedopuszczalnych zachowań, w tym takich jak:
- używania słownictwa lub zachowań zastraszających lub agrażających innym gościom lub załodze,
- głośne i huczne zachowanie lub działanie w sposób, który może spowodować niebezpieczeństwo lub niepokój,
- pozostawianie dzieci poniżej 15 roku życia bez nadzoru i towarzystwa odpowiedzialnej osoby dorosłej,
- używanie wulgarnego lub obraźliwego słownictwa, gestów, obelg lub podobnych zachowań,
- umieszczanie stóp na siedzeniach bądź oparciach lub leżenie na siedzeniach,
- nietrzeźwość lub zakłócanie porządku pod wpływem alkoholu lub narkotyków,
- wnoszenie na pokład statku alkoholu w celu spożycia podczas rejsu,
- noszenie nieodpowiedniego stroju, zdejmowanie butów lub stawianie stóp na meblach,
- jakiekolwiek uszkodzenia lub ingerencje w instalacje i wyposażenie statku, wyjścia awaryjne lub alarmy,
- palenie w miejscach niedozwolonych,
- wyrzucanie czegokolwiek za burtę (prosimy o korzystanie z dostępnych pojemników),
- uszkodzenie jakiegokolwiek mienia lub wyposażenia, w tym kabin,
- pozostawianie śmieci na podłogach lub zabrudzenia mebli/sprzętu.
- Prosimy się upewnić, że wszystkie udogodnienia są traktowane z szacunkiem i pozostawione w porządku dla następnych gości.
Stena Line stosuje zasadę zerowej tolerancji wobec niewłaściwych zachowań pasażerów. Każda osoba, która złamie którąkolwiek z powyższych zasad, zostanie usunięta ze statku i otrzyma zakaz podróżowania ze Stena Line w przyszłości. Jeżeli uznamy, że podczas podróży zachowujesz się w sposób niedopuszczalny, podejmiemy wszelkie środki, które uznamy za uzasadnione, aby zapobiec dalszemu takiemu zachowaniu, w tym:
- całkowity zakaz podróżowania ze Stena Line,
- odmowa wejścia na pokład lub, już na pokładzie, żądanie opuszczenia statku przed wypłynięciem,
- anulowanie wszystkich dalszych rezerwacji, w tym podróży powrotnych.
- Powiadomimy władze o wszelkich zniszczeniach lub czynach karalnych popełnionych na terenie obiektów Stena Line.
Prosimy o odpowiedzialne i rozważne zachowanie, aby podróż była dla wszystkich przyjemnym doświadczeniem.
Bądźmy odpowiedzialni. Okazujmy sobie wzajemnie szacunek. Bądźmy rozważni. Niech podróż będzie przyjemnością dla wszystkich.