Most Oresund

Budowę mostu Øresundsbron wraz z tunelem i sztuczną wyspą ukończono w roku 2000. Połączenie pozwala w niemal każdą pogodę i o każdej porze dnia i nocy przeprawić się ze szwedzkiego Malmö do duskiej Kopenhagi i z powrotem. Najdłuższe przęsło mostu ma prawie pięćset metrów długości i zawieszone jest na dwustumetrowych pylonach (najwyższe budowle w Skandynawii). Podróżujący autokarem znajdują się około siedemdziesiąt metrów nad poziomem morza. Po zjeździe z mostu droga i linia kolejowa przejeżdżają przez specjalnie usypaną sztuczną wyspę, aby po chwili zniknąć w tunelu pod drugą częścią cieśniny – w najniższym punkcie tunelu autokar jedzie 21 metrów pod powierzchnia morza.

Łączna długość przeprawy to 16 kilometrów. Sam most oferuje imponujące widoki na Cieśninę Øresund, Malmö i przedmieścia Kopenhagi.